hmm...dok mengire2...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Go Tiger!! Go Tiger!!

10 Tahun Sebelum Merdeka

To our future young leaders in Malaysia

Thursday, May 24, 2012

Amblyopia - Lazy Eye

Lately mata sebelah kiri aku ada problem sikit. Cepat mengantuk & letih. Tak tentu masa, kekadang waktu siang kat ofis pong dia suka suki jer nak mengantok camtu..aku gosok-gosok mata, kasi urut sekeliling mate, dapat segar sekejap jer, pehtu ngantok balik..makin ditahan, bole sakit kepale weyhh...hukhukk @_@



Paling kalah time dok dalam air cond or dalam keadaan lampu oren macam dalam dewan hotel tu....mau nangis ahkak weyhhh huhuuu @_~



Sorang kawan FB aku advice suh p cek. Dia optician. Dia rasa aku bukan lazy eye, tapi maybe rabun jauh or astigmatism (rabun silau)



Rasenye macam ye jer sebab terperasan, ritu nak bace tulisan kat tv tak berape nak nampak...pelik jugak..hmmmm



Kalau diimbas semula, maybe sebab aku banyak gosok mata sebelah kiri ni kot...tu yang bentuk kornea boleh berubah....(ntah..main agak je ni..nak jadik macam ala-ala Criminal Mind tu...hmmmmm **perasan! ngok! :-p)




mmmm...bila gugel, nengok gambar kornea astigmatism ni tetibe terfikir, "kenape aku tak faham bab ni mase skul dulu ek? ape ke sengal da......haishhhh"



Selalu sangat bila gugel info bab-bab sains sekarang ni, kadang bole je faham, tapi asal aku susah sangat nak faham masa belaja Bio dulu ek???? ~_^



**tula Cik Kipas, berangan jeeeee mase kat kelas. Padan muke! toing! toing! @_@



Eh?? kalo dah rabon tu makne kate kene pakai spek la kan? vavavavaaaaa...........



.......................................



"taknaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkk!!!"



@_@



alamax! kit pale dah...hukhukk :(

No comments:

Followers